MENU
Budowle modułowe, Terminale

Międzynarodowe Lotnisko Ferenca Liszta w Budapeszcie

Demontowalne budynki rozwiązują problem zatorów komunikacyjnych na międzynarodowym lotnisku Ferenca Liszta w Budapeszcie

Zadanie do wykonania
Jako że Węgry stają się miejscem coraz bardziej popularnym turystycznie, Międzynarodowe Lotnisko Ferenca Liszta w Budapeszcie – największe i najbardziej ruchliwe lotnisko w tym kraju – odnotowało dramatyczny wzrost liczby pasażerów.

Wprowadzenie nowych dróg prowadzących do Budapesztu przyczyniło się do rekordowej liczby osób korzystających z tego lotniska, z ponad 18 milionami w 2018 roku i dalszym znaczącym wzrostem w 2019 roku. Ogłaszając wielomilionowy plan rozbudowy w celu zaspokojenia zapotrzebowania, firma Budapest Airport Ltd zwróciła się do specjalisty ds. konstrukcji tymczasowych, Neptunus, w celu uzyskania szybkiego i natychmiastowego rozwiązania problemu wzrostu ilości pasażerów.

Rozwiązanie
Neptunus wykorzystał swoją najnowocześniejszą technologię Flexolution, aby zaopatrzyć lotnisko w dwa wymienne/demontowalne budynki terminali w dwufazowym programie, który ostatecznie zapewni ponad 11 000 metrów kwadratowych dodatkowej przestrzeni, na której pasażerowie będą mogli wygodnie grupować się przed wejściem do samolotów.

Obiekt zwany Pomost 1, który został otwarty 15 stycznia 2020 roku, ma ogrzewaną i klimatyzowaną przestrzeń podłogową, która obejmuje hol pasażerski z ośmioma bramami wejściowymi, które są bezpośrednio połączone ze stanowiskami dla samolotów, oraz sześcioma bramami autobusowymi. Druga faza Pomostu 1 zostanie połączona z Halą Centralną, również dostarczoną przez Neptunus, która obejmie 6700 metrów kwadratowych. W Hali Centralnej znajdą się miejsca do odpoczynku i poczekalnie, punkt gastronomiczny, dwa dodatkowe duże bloki toaletowe oraz taras dla palących.

Pasażerowie będą mogli korzystać z płynnego przejścia od odprawy do wejścia na pokład przez klimatyzowane korytarze, schody ruchome i windy łączące demontowalne budynki z głównym budynkiem terminalu. Nowe demontowalne budynki terminali mają zewnętrzną wysokość 6,5 metra, a korytarz o długości 76 metrów ma wysokość 4,25 metra. Budynki można błyskawicznie zdemontować i ponownie wykorzystać w innym miejscu.

Wyzwanie
Szybkość była niezbędnym elementem działania, a prace budowlane musiały zostać przeprowadzone bez zakłócania codziennej działalności lotniska. 20-osobowy zespół techników Neptunus potrzebował zaledwie cztery tygodnie, aby ukończyć proces budowy. Demontowalne budynki terminali będą prawdopodobnie wykorzystywane przez kilka lat, podczas gdy lotnisko będzie poddawane programowi rozbudowy.

Werdykt
Martins Tamovics (Dyrektor Projektu Technicznego) i René Droese (Dyrektor ds. Nieruchomości i Ładunków) odpowiedzialni za projekt od koncepcji do przekazania podkreślali ścisłą współpracę między stronami, szybką reakcję i profesjonalne wsparcie zespołu Neptunus oraz wysoką jakość demontowalnych budynków, które zostały postawione w bardzo krótkim czasie.

Neptunus-Flexolution-Tymczasowego-terminalu-Budapeszt-terminal-lotniczy
Neptunus-Flexolution-Tymczasowego-terminalu-Budapeszt-terminal-lotniczy
Neptunus-Flexolution-Tymczasowego-terminalu-Budapeszt-terminal-lotniczy
Neptunus-Flexolution-Tymczasowego-terminalu-Budapeszt-terminal-lotniczy
Neptunus-Flexolution-Tymczasowego-terminalu-Budapeszt-terminal-lotniczy

Zainteresowany Budowle modułowe?